PIT-16Z to informacja o zmianach we wniosku o zastosowanie karty podatkowej lub likwidacji prowadzonej działalności.
Składają ją podatnicy, o których mowa w art. 23 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
W urzędzie skarbowym informację tę należy złożyć w terminie siedmiu dni od powstania okoliczności powodujących zmiany.
Informację tę składa się w urzędzie skarbowym właściwym według miejsca położenia zorganizowanego zakładu, wskazanego w zgłoszeniu do ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli podatnik nie dopełnił obowiązku zgłoszenia działalności do ewidencji lub gdy działalność jest wykonywana bez posiadania zorganizowanego zakładu, informację składa się w urzędzie skarbowym właściwym według miejsca zamieszkania podatnika lub siedziby spółki, a jeżeli nie można ustalić siedziby spółki - w urzędzie skarbowym właściwym według miejsca zamieszkania jednego ze wspólników. Z kolei gdy działalność jest prowadzona w kilku zorganizowanych zakładach na terenie objętym właściwością miejscową kilku urzędów, informację składa się w urzędzie skarbowym właściwym według miejsca wskazanego przez podatnika jako siedziba jego działalności.
|
Okres od | Okres do | Uwaga | |
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
14 | 2022-10-01 |
druk PIT-16Z(14) ma zastosowanie do zdarzeń zaistniałych od 1 stycznia 2022 r.
|
|
![]() ![]() |
14 | 2019-01-01 | 2022-09-30 | - |
![]() ![]() |
13 | 2015-01-01 | 2018-12-31 | - |